SZÜKSÉGES OKMÁNYOK
Az elhunyt eltemetéséhez elengedhetetlen halotti anyakönyvezés elvégzéséhez szükségesek különféle, elhunyt adatait, esetleg családi állapotát igazoló okmányok, illetve házastársának adatairól tanúskodó dokumentumok.
Ezeket az alábbiak szerint foglalhatjuk össze:
Halotti anyakönyvezés előtt:
- Halottvizsgálati bizonyítvány (meghatalmazás ellenében, cégünk beszerzi)
- Születési anyakönyvi kivonat (amennyiben nincs meg, beszerzésében segítünk)
- Személyi igazolvány, vagy személyazonosító igazolvány, ezek hiányában érvényes útlevél vagy 2001. év utáni években kiállított kártya formátumú vezetői engedély
- Lakcímkártya
- Külföldi állampolgár esetében érvényes útlevél
Halotti anyakönyv megléte mellett:
- A halotti anyakönyvi kivonat egy hiteles példánya
- A halottvizsgálati bizonyítvány egy hiteles példánya
Az elhunyt családi állapota szerint szükséges még:
- A házassági anyakönyvi kivonat, amennyiben házas volt az elhunyt.
- Az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, amennyiben özvegy volt az elhunyt.
- A válást igazoló bírósági végzés, amennyiben elvált volt az elhunyt.
Egyéb szükséges dokumentumok, egyéni igények és egyedi esetek előfordulásakor:
- Otthon történő elhalálozás esetén, hamvasztás igénye mellett, az ehhez szükséges hamvasztási engedélyhez a háziorvos nyilatkozata is szükséges, majd e nyilatkozattal a legközelebbi közvetlen családtagnak kell az ÁNTSZ-nél a hamvasztási igényt jelezni vagy megbízni cégünket, hogy segítsünk az ügyintézésben.
- Sírhelybe történő rátemetés vagy koporsó kriptába temetése esetén az ÁNTSZ sírnyitási engedélye is szükséges, ezt is csak a család intézheti, de meghatalmazás esetében munkatársaink készséggel állnak rendelkezésükre.
Természetesen Társaságunknak adott meghatalmazás birtokában munkatársaink eljárnak a temettető család helyett minden szükséges okirat beszerzésében, illetve az illetékes Önkormányzat anyakönyvi részlegénél a halotti anyakönyvi kivonat beszerzése ügyében, megkímélve a hozzátartozókat az ezzel kapcsolatos eljárástól.